mitt nya jag

Jag har fått en ny beeeest friend :))) Vi har ju som sagt vart ute i bushen några dagar förra veckan & där dök han upp som en ängel från ovan , En kambodjansk pojk i sina bästa år som var den bögigaste jag nånsin träffat . Myyyycket trevlig , ääälskade skolan , drömde om skolan på nätterna , klev upp 4 varje morgon föär att förbereda till skolan & för att  hjälpa föräldrarna med husarbete . sedan på sin 3 timmars långa lunh hann han dock inte med att äta nån lunch , nix , för då skulle han också förbereda studierna & hjälpa föräldrarna liiite mer med husarbetet . fick nästan lite dåligt samvete där ett tag . jag ska också kanske börja gå upp kl 4 varje dag & städa , diska , tvätta , vandra ut med vovven & så , eller vad tycker ni mamsen & papsen ?? ;)

Aja , den här söta bögen gick iallafall & pratade & pratade & pratade med mig & sandra & precis innan vi skulle skiljas åt så frågade han om vi hade 2 minuter över ?? klart vi kunde offra 2 minuter till honom, fannns ju inte så mycket annat att göra ute i buchen lixom.. så då börjar han med sin välsignelse till oss . han sa att buddha skulle vara med oss i livet & att vi skulle ha ett bra liv , lycka till med studierna , få ett bra jobb , en bra familj & blablablalbalbaaa . dessutom var han myyyyycket stolt som hade mött oss för han ääälskade utlännignar . nar han tillslut var lköar efter en lååång välsignelse så trodde vi att det hela var ölver . men icke... då var det tydligen våran tur att säga en välsignelse till honom . ojojoj , tänkte vi då . vad skulle vi säga ?? så vi babblade på om typ samma sak som han hade sagt & han verkade nöjd så det nög nog . så nu är jag välsigned iallafall & jag känner mig myyycket med harmonisk med mitt liv :)))

Pussheej , amanda

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Du behöver inte gå upp 4 varje morgon, men lite städning och tvättning någon gång i veckan skulle inte vara helt fel. Känns tryggt att du fått välsignelse av din "nya vän" :-) Kanske kan behövas när ni nu drar vidare till Thailand. Sköt om dej vännen, vi hörs. Kramar mamsen

2008-11-02 @ 17:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0