Små söta barn

Tjenixen

Igar bar det ut till provincen . Rakt ut i det fattiga kambodia for vi . Var först med pa natt mote som dom hade om human rights, dock pratade dom barakambodjanska , sa vi fattade inte sa mycket.. Men vi fick iallafall avsluta det hela med att saga nagra ord och sedan sjong vi och dansade sma grodorna for dom . Sa att det var en svenska traditionell song sa dom maste tro att vi ar lite efterbliven i sverige, men dom skrattade och var glada och sjong och dansade med . haha , asrooligt ;D

På eftermiddagen så for vi vidare till en annan by . eller by och by , dom bodde dom en smal liten väg ute bland risfälten som just nu var översvämmade så det såg ut som det var en stoor sjö runt om vägen . Där bodde folke i trasiga , fattiga små kojos byggda av bambu typ. Men inte var det ledsna miner för det inte . Nix , barnen skrattade och var glada . så fort kameran åkte fram hoppade dom fort dit framför kameran och stod där och trängdes leende och skrattandes , alla ville vara med . Såååå söta !!! När vi gick tillbaka mot bilen där på vägen så känner jag hur det kommer nån bakifrån och tartag i min hand och då är det en söt liten flicka som vill hålla handen . Åhh, mitt hjärta smälte lite . Jag och Annis hade kunnat tagit med oss alla dom där barnan hem .

Nu tror jag nog att det är sängdax .Imorrn ska vi upp och få kambodjansk massage . Ska bli perfa perfa !

Pussheej / Amanda


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Tur du fick låna Annas kamera så du kan knäppa en massa kort. Ser fram emot att få se dom och försöka förstå allt ni får uppleva. Är lite avundsjuk, skulle bra gärna velat vara med :-)Sköt om er,

Kram från mamma

2008-10-24 @ 23:21:43
Postat av: linneaokfors

ÅH FETT SKÖNT MED MASSAGE:O JAG VAR FÖRRESETN IGÅR MED FASTER OCH ÖRLÄÖNGDA NAGALRNA, SÅ NU ÄRJAG LÄNGRE ÄN DINA:D om du har tur sitter om kvar då du kommerhem, hejdååå=D

2008-10-25 @ 15:13:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0